پرتوآرا

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید بدانید

نکاتی که قبل از خرید لوستر باید بدانید

در این قسمت، به اهمیت نکاتی که در خرید لوستر باید مدنظر قرار گیرند، خواهیم پرداخت.

ملاحظات خرید لوستر:

  کیفیت و ماندگاری مواد استفاده شده در ساخت لوستر

  طراحی و شکل ظاهری لوستر

  اندازه و ابعاد لوستر

  نوع نور مورد استفاده در لوستر (LED، ال ای دی، لامپ معمولی و …)

  مشخصات فنی و قدرت روشنایی لوستر

  مناسب بودن لوستر با فضای مورد استفاده (سقف، دیوار و …)

  هزینه و قیمت لوستر

  گارانتی و خدمات پس از فروش لوستر

اندازه

در هنگام انتخاب لوستر مناسب برای فضای محیط، باید نکاتی را در نظر داشته باشید. ابتدا، اندازه و سایز لوستر بسیار مهم است. باید ابعاد آن با فضای مورد نظر همخوانی داشته باشد. در حال حاضر، اکثر خانه‌ها و اتاق‌های نشیمن فضای کوچکتری دارند. بنابراین، لوسترهای کوچک در این مورد محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.برای سالن‌های پذیرایی بزرگ و فضاهایی که میز غذاخوری بزرگی در آن‌ها قرار دارد، بهتر است از یک لوستر بزرگ یا دو لوستر متوسط استفاده شود. این انتخاب باعث زیبایی بیشتر در فضا و تعادل مناسبی در نوردهی می‌شود.همچنین، در هنگام انتخاب لوستر باید به سبک و طراحی آن نیز توجه کنید. لوسترهای با طرح‌های مدرن و منحصربه‌فرد معمولاً ترجیح داده می‌شوند. اما، اگر فضای شما سنتی یا معمولی است، می‌توانید از لوسترهای سنتی یا کلاسیک استفاده کنید.در نهایت، باید مدنظر داشته باشید که نوردهی لوستر، مناسب و همگن باشد تا فضا را به طور کامل روشن کند و محیط را به صورت صحیح تزیین کند. بهتر است از لامپ‌های LED استفاده کنید تا هزینه‌های انرژی را کاهش دهید و روشنایی مناسبی را فراهم کنید.با در نظر گرفتن این نکات، سطح فراگیری لوستر در فضای مدنظرتان را افزایش خواهید داد و تمامیت و زیبایی محیط را تداعی خواهید کرد.

 

ارتفاع لوسترها و تنظیم آن براساس ارتفاع سقف:بیشتر لوسترها دارای زنجیر یا میله‌ای هستند که امکان تنظیم ارتفاع را به شما می‌دهد. می‌توانید ارتفاع لوستر را با توجه به ارتفاع سقف فضا و عوامل دیگر تعیین کنید یا تغییر دهید. اما در انجام این کارها، دو نکته را به خاطر داشته باشید.

  1. ارتفاع مناسب: حتما لوستر را به اندازه‌ای بالا نگذارید که مانع دید افراد نشود که در این فضا حضور دارند.
  2. امنیت فضا: همچنین، باید ارتفاع لوستر به حدی باشد که افراد با سر خود به آن برخورد نکنند.
  1. مدل های محبوب لوستر
  2. در این بخش، به معرفی مدل‌ها و انواع لوستر می‌پردازیم. در اینجا می‌توانید انواع لوسترها را با جزئیات بیشتری مشاهده کنید:
  3. لوستر کلاسیک:
  4. این نوع لوسترها با طراحی‌های قدیمی و سنتی، زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشند. از جنس‌های گوناگونی مانند شیشه و فلز استفاده می‌شود.
  5. لوستر مدرن:
  6. لوسترهای مدرن به دلیل طراحی های خلاقانه و شیک، محبوبیت بالایی در دکوراسیون داخلی پیدا کرده‌اند. از جنس‌های مدرن مانند استیل و کروم استفاده می‌شود.
  7. لوستر روستایی:
  8. لوسترهای روستایی با ظاهری گرم و دلنشین، به فضا طراوت می‌بخشند. از جنس‌هایی نظیر چوب و پارچه استفاده می‌شود.
  9. لوستر هایپرمدرن:
  10. لوسترهای هایپرمدرن با طراحی‌های بسیار خاص و نوآورانه، به فضایی منحصربه‌فرد تبدیل می‌شوند. استفاده از موادی نظیر شیشه، آهن، و پلاستیک در ساخت آن‌ها شایع است.

لوستر کریستالی

یکی از مدل‌های محبوب و زیبای لوسترها، لوسترهای کریستالی هستند. این لوسترها با استفاده از کریستال‌هایی ساخته می‌شوند که می‌توانند یا دست‌ساز یا توسط دستگاه ساخته شوند. تنوع در شکل و اندازه این لوسترها بسیار زیاد است ولی یک نقطه مشترک بین همه آن‌ها وجود دارد، قطعات کریستالی که به آن‌ها زیبایی و براقیت خاصی می‌بخشد. این لوسترها با استفاده از ترکیبی از قطعات کریستالی برجسته و زیبا، دکوراسیونی لوکس و شگفت‌انگیز را به هر فضایی می‌بخشند. استفاده از لوسترهای کریستالی در دکوراسیون داخلی، معمولاً به عنوان یک نماد و تجسم از شکوه و استعداد انسان در ساخت آثار هنری و استفاده از زیبایی‌های طبیعت است. این لوسترها با براقیت خاصی که از خود منتشر می‌کنند، توانسته‌اند همیشه توجه و تحسین هر فردی را به سوی خود جلب کنند. از آنجا که دارای چیدمان هنرمندانه ای از کریستال‌ها هستند، معمولاً آثار هنری و پست-مدرن را به‌خوبی با تزئین دستی لوسترهای کریستالی همراه می‌کنند. البته می‌توان لوسترهای کریستالی را در هر نوع فضای داخلی مورد استفاده قرار داد و برای افزایش زیبایی و جذابیت فضا، از تنوع شکل و اندازه آن‌ها بهره گرفت. از بزرگترین آثار هنری تا فضاهای کوچک و شیک، لوسترهای کریستالی می‌توانند همواره گزینه‌ای مناسب و جذاب باشند. با اندکی خلاقیت می‌توانید لوسترهای کریستالی را به‌عنوان نقطه‌ی تمرکز و تزئینی متمایز در دکوراسیون فضاهای خود به‌کار ببرید.

 

نتیجه گیری

از جمع‌بندی این مقاله در مورد لوسترها و انواع آن‌ها می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • لوسترها از جمله گزینه‌های خرید جذاب در بازار هستند و به دلیل طرح و جنس استفاده شده در ساخت آن‌ها، می‌توانند پر نقش و نگار یا ساده باشند.
  • لوسترهای حبابی با مواد شیشه‌ای یا پارچه‌ای ساخته می‌شوند و جزء محبوب‌ترین لوسترها در بازار هستند.
  • لوسترهای مدرن کمتر از 90 سال ساخته می‌شوند و طراحی آن‌ها از طرح‌ها و خطوط ساده استفاده می‌کند.
  • شکل لوستر مؤثرترین عامل در خرید آن است و حباب‌های شیشه‌ای نور بیشتری به فضا می‌بخشند.
  • ارتفاع لوسترها باید با توجه به ارتفاع سقف فضا و با رعایت ارتفاع مناسب و امنیت فضا تنظیم شود.
  • مدل‌های پرطرفدار لوستر شامل کریستالی، جدید طراحی شده، رومانتیک، و استیل هستند.
  • قیمت لوسترها در بازار ایران متغیر است و قبل از خرید، توصیه می‌شود قیمت‌ها را مقایسه کنید.

بر اساس این مقاله و انواع لوسترها، مشتریان می‌توانند مدل مورد نیاز خود را انتخاب کرده و با توجه به شکل، طرح، جنس و قابلیت‌های هر لوستر، خرید خود را انجام دهند.

با استفاده از اطلاعات ارائه شده در این مقاله، مشتریان در انتخاب لوستر مناسب برای دکوراسیون داخلی خانه‌شان تسهیل یافته و توانایی ایجاد فضای زیبا و جذاب را خواهند داشت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید