پرتوآرا

جمعه سیاه و تاریخچه آن چیست؟

جمعه سیاه و تاریخچه آن - پرتوآرا - black friday

.در این مطلب از پرتوآرا به بررسی جمعه سیاه و تاریخچه آن و اهمیت ابن روز برای کسب و کار‌ها صحبت می کنیم. همراه ما باشید.

جمعه سیاه روز بعد از روز شکرگزاری در مناسبت های تقویم میلادی است. در این روز ، خرده فروشان معمولاً برای شروع فصل تعطیلات تخفیف های بالایی ارائه می دهند.

جمعه سیاه و تاریخچه آن – پرتوآرا

جمعه سیاه تعطیل رسمی نیست، اما دقیقا بعد از روز شکرگزاری است. برخی از مردم روز خود را صرف یافتن. تخفیف از خرده فروشان برای شروع فصل خرید تعطیلات می کنند.

این یک روز حیاتی برای بخش خرده فروشی است، زیرا فصل تعطیلات می تواند 20٪ یا بیشتر از فروش سالانه را برای بسیاری از خرده فروشان تشکیل دهد.

سایر «تعطیلات» مالی نیز در همین زمان به وجود آمده اند. از جمله شنبه مشاغل کوچک، دوشنبه سایبری و سه شنبه هدیه.

شما میتوانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام پرتوآرا از جدیدترین محصولات ما مطلع شوید.

در جمعه سیاه چه می‌کنند؟

جمعه سیاه بخشی از  فصل خرید تعطیلات است . داشتن یک جمعه سیاه سودآور برای بسیاری از خرده فروشان و فروشگاه های بزرگ ضروری است. طبق  آمار NRF، از سال 2017 تا 2021، فصل تعطیلات حدود 19٪ از فروش سالانه را برای بسیاری از خرده فروشان تشکیل می داد.

بسیاری از خرده فروشی‌ها اواخر روز شکرگزاری یا اوایل صبح جمعه باز می شوند. برخی از خریداران برای دریافت بهترین تخفیفات در صف منتظر می مانند و خرید در کل طول آخر هفته ادامه دارد.

برای مثال، در سال 2021، خریداران به طور متوسط ​​301.27 دلار از روز شکرگزاری تا دوشنبه سایبر (اولین دوشنبه پس از روز شکرگزاری) خرج کردند.

جمعه سیاه و تاریخچه آن – پرتوآرا
توجه داشته باشید

بهترین تخفیفات جمعه سیاه، در کمال تعجب، در جمعه سیاه نیست. بسیاری از خرده‌فروش‌ها، از جمله آمازون، فروش را زودتر ارائه می‌کنند و خود جمعه سیاه تخفیفات خود را ارتقا می‌دهند.

رقابت به حدی شدید شده است. که فروشگاه‌ها راه ‌های جدیدی را برای دریافت پول از شما ابداع کرده‌اند. که گاهی اوقات خیلی زودتر از جشن شروع سال نو شروع می‌شود.

چرا به این روز جمعه سیاه می گویند؟

جمعه سیاه نامی غیر رسمی است که برای توصیف روز بعد از روز شکرگزاری استفاده می شود. اغلب شلوغ ترین روز خرید در سال است زیرا فصل تعطیلات را آغاز می کند. این روز می تواند برای اقتصاد ، به ویژه برای خرده فروشان خاص، خیلی حیاتی باشد.

اصطلاح «جمعه سیاه» ریشه در اواسط قرن بیستم دارد. پلیس فیلادلفیا در ابتدا از اصطلاح «جمعه سیاه» برای اشاره به ترافیک سنگین و مخرب در روز بعد از روز شکرگزاری استفاده می‌کرد.

این اصطلاح گسترش یافت و کسب و کارها روی آن مانوردادند. برای کسب و کارهای خرده فروشی که به خرید در تعطیلات وابسته بودند. این روز بسیار روز مهمی شد.

جمعه سیاه در مقابل دوشنبه سایبری

دوشنبه بعد از آخر هفته پس از جمعه سیاه به «دوشنبه سایبری» معروف است. که بسیاری از مردم هدایایی را به صورت آنلاین می خرند. و این خود به یک رویداد بزرگ خرید تبدیل شده است. این معمولاً بزرگترین روز خرید آنلاین سال است و در برخی سال ها از جمعه سیاه از نظر کل فروش پیشی گرفته است.

جمعه سیاه و تاریخچه آن – پرتوآرا

جمعه سیاه

  • به روز بعد از شکرگزاری اشاره دارد
  • تمرکز بر فروش در فروشگاه های ،خرده فروشی ها و آنلاین شاپ ها
  • شلوغ ترین روز خرید تعطیلات سال در کل خریداران

دوشنبه سایبری

  • به دوشنبه پس از شکرگزاری اشاره دارد
  • تمرکز بر فروش آنلاین
  • خریداران بیشتر از جمعه سیاه پول خرج می کنند

در سال 2020، فروش Cyber ​​Monday به 10.8 میلیارد دلار رسید که از 9.4 میلیارد دلار در سال قبل پیشی گرفت.  با این حال، در سال 2021، فروش Cyber ​​Monday به 10.7 میلیارد دلار کاهش یافت که با کاهش 1.4٪ بر اساس Adobe Analytics.

توجه داشته باشید

در حالی که سایبر دوشنبه ممکن است برای خرید آنلاین خود شناخته شود، جمعه سیاه نیز سهم مناسبی از خریدهای دیجیتالی دارد. حدود 88 میلیون خریدار گزارش کردند. که در جمعه سیاه در سال 2021 به صورت آنلاین سفارش داده اند.  در سال 2020، بیش از 100 میلیون خرید آنلاین در جمعه سیاه انجام دادند. که از 93.2 میلیون نفر در سال 2019 افزایش یافته است.

اگرچه خریداران هرگز فروشگاه های حضوری را به طور کامل رها نمی کنند، اما از خرده فروشان انتظار دارند که یک جایگزین آنلاین راحت نیز ارائه دهند. بسیاری از خرده فروشان با اجازه دادن به مشتریان برای خرید آنلاین و خرید در فروشگاه شاهد افزایش فروش هستند.

جمعه سیاه و تاریخچه آن – پرتوآرا

دیگر تعطیلات مرتبط با پول نیز در همین زمان به وجود آمده است. شنبه کسب و کار کوچک، روز بعد از جمعه سیاه است و تلاشی برای تمرکز بر هزینه‌ها بر فروشگاه‌های محلی است.

روز بعد از سایبر دوشنبه به عنوان سه شنبه اهدایی در نظر گرفته شده است. و برای تقویت کمک های خیریه در طول فصل تعطیلات ایجاد شده است. در این روز نیز اکثر خرید ها به امور خیریه اختصاص داده می شوند.

جمعه سیاه در چه تاریخی است؟

جمعه سیاه همیشه روز بعد از روز شکرگزاری رخ می دهد، اما تاریخ دقیق آن سال به سال تغییر می کند. در سال 2022، جمعه سیاه در 25 نوامبر است. تعطیلات خرید در 24 نوامبر 2023، 29 نوامبر در سال 2024 و 28 نوامبر در سال 2025 رخ می دهد.

جمعه سیاه تعطیل رسمی محسوب نمی شود. برخی از شرکت ها روز بعد از تعطیلات شکرگزاری را پیشنهاد می کنند، اما این یک تعطیلات رسمی فدرال نیست.

جمعه سیاه در پرتو

به طبع از تمام دنیا ما نیز در پرتو تخفیفات خوبی. برای مشتریان عزیزمان در نظر گرفته ایم. تخفیفات بسیار باورنکردنی. که میتوانید. در مدت محدود با مراجعه به بخش محصولات حراج شده. بهترین خرید را با نازلترین قیمت  را انجام دهید.

شما میتوانید با دنبال کردن صفحه اینستاگرام پرتوآرا از جدیدترین محصولات ما مطلع شوید.

جمعه سیاه و تاریخچه آن – پرتوآرا

مطالب دیگر سایت که ممکن است برای شما جذاب باشد:

چرا مستقیم از کارخانه خرید کنیم؟
محصولات پرتوآرا را قسطی بخرید

دیدگاهتان را بنویسید